Pages

Orang Kristian Menuduh Nabi Luth Berzina Dengan Anak Sendiri - BIBLE

Kisah Luth
Kejadian 19 : 30-38

19:30. Pergilah Lot dari Zoar dan ia menetap bersama-sama dengan kedua anaknya perempuan di pegunungan, sebab ia tidak berani tinggal di Zoar, maka diamlah ia dalam suatu gua beserta kedua anaknya.

19:31 Kata kakaknya kepada adiknya: "Ayah kita telah tua, dan tidak ada laki-laki di negeri ini yang dapat menghampiri kita, seperti kebiasaan seluruh bumi.

19:32 Marilah kita beri ayah kita minum anggur, lalu kita tidur dengan dia, supaya kita menyambung keturunan dari ayah kita."

19:33 Pada malam itu mereka memberi ayah mereka minum anggur, lalu masuklah yang lebih tua untuk tidur dengan ayahnya; dan ayahnya itu tidak mengetahui ketika anaknya itu tidur dan ketika ia bangun.

19:34 Keesokan harinya berkatalah kakaknya kepada adiknya: "Tadi malam aku telah tidur dengan ayah; baiklah malam ini juga kita beri dia minum anggur; masuklah engkau untuk tidur dengan dia, supaya kita menyambung keturunan dari ayah kita."

19:35 Demikianlah juga pada malam itu mereka memberi ayah mereka minum anggur, lalu bangunlah yang lebih muda untuk tidur dengan ayahnya; dan ayahnya itu tidak mengetahui ketika anaknya itu tidur dan ketika ia bangun.

19:36 Lalu mengandunglah kedua anak Lot itu dari ayah mereka.

19:37 Yang lebih tua melahirkan seorang anak laki-laki, dan menamainya Moab; dialah bapa orang Moab yang sekarang.

19:38 Yang lebih mudapun melahirkan seorang anak laki-laki, dan menamainya Ben-Ami; dialah bapa bani Amon yang sekarang.

Layak kah kitab ini dikatakan kitab yang masih Suci???????
Layak kah kitab ini menjadi petunjuk untuk umat manusia????

Kitab yang asalnya suci ini telah dicemari oleh orang-orang kristian dengan tuduhan-tuduhan yang keji terhadap Nabi Allah.

Sumber asal daripada FB, Luqman A. Zamani

Editor :
Patutkah nabi Allah yang maksum itu mendapat tuduhan sebegini? Adakah umatnya akan mengikutinya jika ternyata dia merupakan seorang penzina anak sendiri?
Memang sukar untuk menutup kebenaran dengan kebathilan.. Aku try la check klu crita ni btul ada kat bible.. dan mmg ternyata..
Try la bukak Bible Genesis 19:30-38 atau try klik ke website ni

9 comments:

jangan persoalkan agama kristian sekiranya kamu bukan kristian. jangan membandingkan agama kristian sekiranya agama kamu sempurna. dan saya mengaku bahawa agama kristian TIDAK sempurna. kami tahu kami baca dan kami ambilkan sebagai pedoman ..kitab ini dipanggil suci kerana ia mengandungi segala ajaran Tuhan termasuklah salah silap setiap para nabi. jangan menghina dan membandingkan sekiranya kamu benar dan agama kamu sebetul betulnya kerana dia saat kamu mempersoalkan membandingkan dan menhina agama kristian dia saat itu kamu telah berbuat dosa pada Tuhan Yang Maha Esa.

Diberitahu kebenaran kok malah marah, seharusnya anda berpikir dan merenung kemudian belajar Islam. Karena di Islam ada kebenaran sejati. Kalau melihat Islam dan Kristen jangan lihat umatnya, tetapi dari kitab sucinya... Tapi ya sudahlah,... kalau sudah menutup diri dari kebenaran sejati (Islam).. siap-siap saja, azab neraka di akherat.

penganut kristian tak malu ka? nabi isa itu nabi umat islam.. anda tidak malu ka mengaku nabi umat islam itu nabi kamu? gila kah kamu wahai umat kristian? seperti nya, jika orang lain mengaku isteri kamu itu isteri dia, apa kamu rasa? bodoh bener kamu kok kristian. kembali lah menyembah Allah Taala... nabi isa itu islam. menyambah Allah Yang Maha Esa..

kembali lah kepada agama Islam yg mulia wahai sahabat2 kristian ku... hanya Allah tuhan sekelian alam... nabi isa a.s nabi yang mulia.. namun dia tetap manusia.. hanya ALlah Taala Yang Maha Esa.. janganlah kalian menghina nabi isa dgn menyembahnya... jika kalian kata isa anak tuhan kerana x berayah, bagaimana pula dengan nabi adam dan hawa??? mereka juga x berayah n beribu???????? buka lah mata hati anda wahai umat kristian... anda insan mulia... kembali lah kepada Allah Taala..... islam agama syumul.... jangan lah kalian kalah kepada bisikan syaitan n iblis laknat!!!! Allah Taala Maha Pengampun... kembali lah kpd agama fitrah iaitu Islam... "TIADA TUHAN YANG DISEMBAH SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH".....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Astaghfirullah Nabi Luth masak dituduh berzinah dengan anaknya sendiri. Ya Allah kitab macam apa yang telah menuduh Nabi yang suci untuk melakukan hal kotor. Beruntunglah kita yang sudah Islam sejak lahir.

Tulisan ini dimaksud untuk membela nabi kami.Kamu pasti pikir nabi kami cuma nabi Muhammad aja kan.Nggak lut juga nabi kami.Seperti nabi Muhammad kalau nabi lut dituduh macam-macam kami berhak angkat suara.

gw udah tahu drun 😆
Seorang ayah bernama Luth mengauli anaknya itu dosa keluarga luth dan bukan di suruh Allah/Yahwe. Muhamad membunuh orang, merampok, pedofil, mengauli budak dll itu di suruh Allah Mekah. 🤣🤣
Normal gak seorang nabi mengauli Aisah bocah 6 thn 🤣🤣..???

Itu ayat perjanjian Lama bukan Tuduhan, ko ayat di sebut nuduh, siapa yg nuduh?

Kalau ini nah bener2 fitnah, dungu, tolol, campur bego. Sbtulnya ga usah panjang lebar ngmng sama orang suka lu, Krn kadar otak lu g wajar buat di ajak debat ilmiah. Lebih wajar lu mikir ngeslot sama togel. Udah itu aja lebih wajar dr pada bahas hal yg suci

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...